Buďte úspešný – cestou k úspechu je správna organizácia času!

Tipy a rady, Voľný čas

Ako si správne organizovať čas, aby ste stíhali pracovné aj rodinné povinnosti? V dnešnom uponáhľanom svete je pomerne ťažké skĺbiť profesijné ciele, rodinu a k tomu mať aj voľný čas na vlastný rozvoj. Dnes máme pre vás tipy na to, ako si správne organizovať čas, ako si rozdeliť priority a na čo by ste sa mali zameriavať.

Buďte úspešný – cestou k úspechu je správna organizácia času! (Foto: pixabay.com)

Rozdelenie úloh podľa priority a deadlinu

Ako prvé je potrebné, aby ste si spísali všetky úlohy, ktoré vás čakajú najbližší týždeň alebo mesiac. Zapíšte si úplne všetky povinnosti a nie je problém, ak si ich tam budete potom dodatočne pripisovať. Potom si tieto úlohy rozdeľte do 4 kategórií podľa toho, ako veľmi sú dôležité a koľko času na to máte. Prvá kategória je pre úlohy, ktoré sú pre vás veľmi dôležité a tiež na to nemáte moc času. Druhá kategória sú úlohy, ktoré pre vás nie sú až také dôležité, ale máte obmedzený čas, tretia sú úlohy dôležité, ale máte na to veľa času a posledná, štvrtá kategória zahŕňa úlohy, ktoré nie sú dôležité ani časovo obmedzené.

Neplytvajte časom, no vyhraďte si aj čas na oddych

Všetci máme niekedy dni, kedy sa nám nič nechce, nemáme na nič chuť a v podstate nič neurobíme. To môže spôsobovať hlavne nedostatok času na oddych a naša hlava si jednoducho povie, že si potrebuje oddýchnuť. Aby ste sa vyhli takýmto neproduktívnym dňom (hlavne keď potrebujete byť produktívni), tak si do svojho časového harmonogramu zapíšte aj presný čas počas dňa na oddych. Stanovte si napríklad pravidlo, že jeden deň v týždni nebudete pracovať vôbec – ideálna je sobota alebo nedeľa.  Zvýšte si sebavedomie, vynovte si šatník, začnite cvičiť, zubná protéza pomôže získať krásny úsmev.

Diár alebo online plánovač

Kúpa diára alebo používanie online plánovača na internete vám uľahčí množstvo práce a stresu, a pritom to vôbec nie je také ťažké riešenie, práve naopak, je to jedna z najzákladnejších vecí pri plánovaní času. V prvom rade budete mať prehľad o všetkom, čo vás nasledujúci deň alebo týždeň čaká, takže si budete z toho vedieť zariadiť aj ďalšie povinnosti. Zároveň nebudete musieť v hlave držať nejaký dátum a čas, pretože to máte zapísané. No a, samozrejme, nebudete mať z toho taký stres a lepšie sa pripravíte.